torsdag den 8. december 2011

Det sørme, det sandt December :o)

og for første gang i mange år hygger jeg mig med det, har ikke travlt med at få december overstået så det igen kan blive hverdag.
Ambitionerne er også sat væsentligt ned, har f.eks. ikke nået adventskransen i år og har tænkt PYT!!!! Pyt er et dejligt ord, og det lader ikke til at børnene mangler noget ;o)
Vi tager december dag for dag og det gør at vi har nået meeeget mere i år end jeg syntes vi har nået tidligere, til stor fryd for MIG :o)

Bare lige så du kan se, vi ikke har ligget på den lade side hos Demselv..... selv om der har været stille på bloggen.

Min allerbedste drillenisse er kommet frem, han blev købt på sidste års tur til Krusmølle, han er en RIGTIG drillenisse. 
Var med i sommerhuset sidste år i november..... strømmen gik første aften Oscar og jeg ankom.... kun os to, ingen mænd til at få gang i det igen, og hvad ved jeg om sikringer!!!!! 
Toiletterne stoppede til, da alle mand var ankommet (i alt 14 personer, hvoraf en del var børn!!!) sidst men ikke mindst brændte en lampe over køkkenbordet sammen. Drillenissen var ikke POPULÆR!!!
Jeg overvejer om han skal have lov til at komme med i sommerhus en anden gang!!!

Nisselandskabet er på plads, der bliver næsten dagligt flyttet lidt rundt på tingene og der bliver tændt lys i husene og juletræerne, en dejlig fast tradition her hos Demselv.

Man ser tydeligt, at Oscar har arvet hans mors sans for det der med dekorationer. Især det bare flamingo-hjerte syntes jeg sætter et smukt præg, det skal IKKE beklædes med noget, siger Oscar.


Clara er husets mesterbager når det gælder kokostoppe. Sidste år fik vi en rigtig smart chokolade-smelter så chokoladen står hun også selv for..... vi er mange der får glæde af de fantastiske kager.
 Store bage dag, der var en fantastisk duft i hele huset.... desværre er det gået stærkt med at udrydde dem, overvejer om det kan være kagedåserne der er hul i?????

Jeg er stadig i fuld sving med julegaverne, der er stadig ikke nogle der er heeeelt færdige, men de er alle godt på vej, jeg glæder mig til at kunne vise jer de færdige resultater. Indtil da, må i nøjes med disse hemmelighedsfulde billeder ;o)

Clara er også hoppet med på bølgen med hjemmelavede julegaver, det er total tøsehygge, når vi sidder ved mit klippebord. Det bliver til nogle rigtig fine gaver.

- jeg håber modtagerne bliver glade :o)

Jeg har forsøgt mig med overspringshandlinger hele formiddagen for at undgå at skulle gøre køkken rent, men nu går den ikke længere :( 
Ovnen er færdig med sin pyrolyse, så nu er der vidst kun knofedt-arbejde tilbage...
- så skal der bages kage til i eftermiddag, hvor Clara og jeg skal til ridning. 
Min kære Lone (altså min hest) og jeg fik væltet kegler i sidste uge, det koster kage. 
Jeg regner med at Clara når hjem og pynte den som et juletræ ;o)

I aften står den på sofa og julegave-arbejde.

Rigtig god torsdag til jer

5 kommentarer:

  1. Øh - Clara, bedstefar har ikke flere kokostoppe!!
    Det er ikke til at holde ud med alle disse "hemmelige" billeder, kan ikke gætte hvor min gave er gemt.
    Kram fra mor

    SvarSlet
  2. kære Jill
    Det er sørme blevet december ... og hold da fast i er effektive både i køkken - på pyntning og på hemmeligheder :O)

    håber alt vel ..
    kæmpekram♥
    ps. håber du fik gjort ovn ren ...

    SvarSlet
  3. Mon det er muligt at bestille kokustoppe, lavet af Clara - for de ser da for lækre ud:)
    Søde Jill, det er alt for længe siden jeg har skrevet til dig, men som du måske har set på min blog, så har jeg haft julemarked sammen med Mette kathrine og en veninde mere. Det gik suuuper godt, og vi holder helt sikkert et igen til næste år:)
    Jeg har grundet julemarked ikke været særlig meget rundt i bloglandet, men nu ville jeg altså lige sige hej til dig, og se hvad du går og hygger dig med! :)
    I hygger, julehygger - også så er hele familien en del af det.Det er da FANTASTISK!
    Ha en god aften.
    Stooort kram fra Mette

    SvarSlet
  4. Hold da op, du kan jo næsten tage pusten fra vi andre :-)
    Måske man kunne bestille nogle kokostoppe ved Clara? De andre kager ser altså også godt ud!,

    Alle de hemmeligheder, mon jeg er en heldig modtager - fnis nej nok ikke, ville ellers elske en hjemmelavet gave.

    Pas nu også lidt på dig selv søde.
    Stort kram
    Marlene

    SvarSlet
  5. Nøj hvor fantastisk............. Det ser så hyggeligt ud hjemme hos jer, og sikke I juler ;o)

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en besked, så kan jeg se du har været her...