mandag den 8. august 2011

Alene Weekend....

Altså weekend uden børn :o)

Fredag kørte jeg vores børn til Spodsbjerg - Tårs færgen, tog med færgen over til Tårs, hvor farmor stod og ventede på feriebørnene. Der var jubel og gensynsglæde, ikke mindst over at ungerne SELV skulle være hos Farmor og Farfar.
Retur med færgen igen.... helt stille og roligt omkring mig, kaffe på kanden og dejligt hækletøj ;o) Jo, det var total afslapning :o)

Lørdag stod den på afslutning af diverse projekter, sparkevæg på fodboldbanen, desværre havde vi ikke materialer til at få lagt tag på sørøverhule, så det blev i stedet til en ny gitterdør i drivhuset... hvorfor, det skal jeg nok vise jer, når døren er HELT færdig ;o)
Havearbejde... for en gang skyld og masser af andre småprojekter.

Det er super dejligt, at kunne arbejde non stop uden afbrydelser, og hvor får man da nået meget ;o)

Lørdagen blev sluttet af med en værdig middag, på Restaurant "Jill's kitchen" menuen stod på:
Grillet jomfruhummere, marineret i olivenolie, sweet chili sauce, hvidløg, limesaft og dild.... uhhhhh det smagte, kunne faktisk høre englen synge ;o)

Søndag drog vi atter til Lolland for at hente børnene, en lidt lang tur, men til gengæld havde vi fået stillet Mælkeærter i udsigt (ej, vi var nok selv kommet til at bestille det!!!!)

Til jer der ikke ved, hvad mælkeærter er så kan jeg fortælle at det er nye kartofler og gulerødder der bliver kogt møre i mælk, så bliver det jævnet og der kommer nye ærter og frisk hakket persille i, hertil serveres der stegt flæsk, det er simpelthen bare uhmmmmmmmmmmmmmmmm.
Min kære mand spiste 4 portioner :o)
Vil farmor have os alle (os og Pers 3 søskende + påhæng + børnebørn) hjem på weekend, så ringer hun bare og varsler, at nu bliver der serveret mælkeærter, så plejer vi at være på stedet lige præcis til mælkeærte-tid. Har tænkt på om jeg selv skal have det prøvet, men det tror jeg ikke jeg slipper godt fra, så jeg lader stadig Farmor om det ;o)

Dejlig, dejlig weekend :o)


3 kommentarer:

  1. lyder bestemt som en dejlig weekend.
    Godt at få lidt fra hånden også ;0)

    SvarSlet
  2. Dejlig weekend med arbejde og hygge... med og uden familie!:-)

    Og de der jomfruhummere... UHM!!! - det er altså noget af det lækreste! Jeg er ikke rigtig til kød, men fisk og specielt skaldyr, dét kan jeg ikke stå for.

    Har hørt om mælkeærter før, men aldrig smagt det. Måske det skulle prøves en dag. :-)

    *SMIL* og go'nat fra Lisbet

    PS. Håber du har modtaget min mail i dag? Skrev til dig, da jeg fik din mailadresse i en kommentar (som jeg straks slettede som lovet).

    SvarSlet
  3. Lyder som en skøn weekend.. :)
    Og kan kun give Lisbet ret, de jomfruhummere!! MUMS!!!

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en besked, så kan jeg se du har været her...