mandag den 4. juli 2011

TA DA - bedre sent end aldrig :o)

Mit sidste TO DO indlæg var dette inkl. skab og tæppe, som endnu ikke er blevet til noget, det er derimod de sidste projekter som jo var terrasse og drivhus/højbede.

Højbedene fik jeg faktisk allerede ordnet lørdag i sidste uge, men jeg har ikke nået at få taget billede imens vejret tillod det, så her kommer de. Allerede nu, kunne de faktisk godt trænge til en omgang mere - og efter at have fjernet en masse ukrudt, trænger bedene altså til en ny gang såning, der er ikke meget der er overlevet under mit fine grønne bunddække.
Det der har overlevet, har det til gengæld rigtig godt og vokser dag for dag :o)
Jeg har min have og drivhus omme bag ved vores lade, det er mere end traktor plads end noget andet, så det er lidt svært at skabe hygge. Ikke desto mindre er hjørnet døbt " Jill's Oase" :o) Når ærteblomsterne, som jeg har sat langs hegnet begynder at blomstre ser det nu alligevel heller ikke så tosset ud endda.

Hos en rigtig god haveveninde jeg har, så jeg hun havde brugt bøtter fra Ikea til at lave stiklinger af jordbær med merei drivhuset, det er derfra jeg har hentet ideen. Jeg har ikke rigtig et ekstra bed, hvor jeg kan have de nye jordbærplanter, så derfor har manden min lavet en endevæg i mit drivhus med rivenet, hvor jeg nu kan hænge alle mine farvestrålende bøtter, som sagt fra IKEA til kr. 3,00 stk. Jeg bruger dem også til at lave stiklinger af alle mine pelargonier  og andre sommerblomster - det fungere til UG :o)

2. projekt på TO DO - vores terrasse omme ved vores fordør... ikke særlig pæn med visne blomster i alle krukker og div. glemte sager efter grilning og hvad ved jeg - det er der også rodet bod på nu. Når først der er ryddet op og hygget, så er det også meget nemmere at få skabt mere hygge, så mon ikke der kommer lidt flere blomster hen ad vejen :o)
Velkommen-stenene er nogle vi har lavet for lang tid siden. Jeg har brugt hobby-malingen fra Panduro og de har nu ligget ude sommer og vinter i 4-5 år - lidt hyggelig måde at byde vores gæster velkommen på.... når altså man kan se dem ;o)

I dag har vi hygget os i haven og det er også blevet til lidt udstregninger på TO DO listen
Jeg har fået bundet min klatrerose New Dawn op, så den ikke længere hænger hen ad græsplænen, og så har jeg fået taget vores lavendelbed omkring den store terrasse - nu mangler jeg bare bedet på den anden side af volden.... det er knap så sjovt :o)
Min første georgin er sprunget ud, den skal I absolut ikke snydes for.

Min næste TO DO kommer i morgen - god arbejdslyst til alle jer der allerede er i gang :o)

8 kommentarer:

  1. Hvor ser det da bare godt ud, det du har fået "do'et". Skøn velkomst med blomster og sten, og sikke en flot rund terrasse I har - der må være en herlig duft af lavendler.
    Rigtig god uge.

    SvarSlet
  2. Sikke alt det du har fået lavet, og hvor ser det hyggeligt ud ved jer.

    Stort kram Marlene

    SvarSlet
  3. Du har da været flittig med to-do listen, det ser rigtig godt ud. I bor virkelig skøn og med en dejlig have, det er en skam du bor så langt væk, for ellers så kunne vi bytte blomster og frø. Er vild med dine lavendel, dine sten er en super ide og det ser hyggelig ud på bænken, jordbær i drivhuset, god ide når man mangler plads. så fint et indlæg.

    SvarSlet
  4. Hej Jill
    Sikke meget du har fået gjort .... Og sikke en smuk have i har :0) ....
    Idéen i drivhuset er vildt fantastisk ... Måske man må låne.... Hvis man kan overtale manden ....
    Kæmpe kram

    SvarSlet
  5. Hej Jill
    Sikke dejlige billeder og en dejlig oase du har.. nogle gange handler det bare om at få en plet, hvor man kan få lov at huserer lidt.. Er sikker på det bliver superflot når ærteblomsterne blomstrer - mon vi for lov til at se billeder?
    Hvor må folk i øvrigt føle sig velkomne, når de besøger jer.. Så fint med blomster mv. Er helt vild med bænken og tilhørende lækkerier ;0) Og velkommen stenene, bliver jeg da nødt til at kopiere - håber det er ok ;0)
    I år har jeg slet ikke fået sat nogen geoginer pga. alt derher flytte tam tam - men så er det dejligt at kunne nyde synet af dine.. - så smuk.
    Ha' en fantastisk dag
    KH.

    SvarSlet
  6. 1000 tak for alle jeres søde kommentarer - I skal alle være SÅ velkommen, hvis I kommer på vores kanter, vi har næsten altid kaffe på kanden ellers har vi en hurtig kaffemaskine ;o)
    Jeg ville blive pavestolt, hvis nogle af mine ting kunne bruges i jeres haver/hjem - det er det der gør, at jeg selv er Så fascineret af Blog-verden og her jeg selv henter rigtig meget inspiration og lyst til at udfolde mig kreativt :o)
    Rigtig god dag alle i kære Ladies :D

    Gårdejerinde - mon ikke mine georginer former sig i sommer, sidste år havde jeg de fineste store knolde, jeg skal nok tænke på dig, når jeg deler dem ;o)
    Ævlebævle: jeg har en haveveninde som jeg ofte bytter blomster og frø med, det er virkelig sjovt. Har jeg nogle blomster du kunne være interesseret i så skriv, mon ikke vi kan finde ud af et eller andet??? ;o)

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare et dejligt indlæg at læse og sikke flittig du har været :-) Der er så mange gode idéer jeg lige skriver bag øret :-)

    SvarSlet
  8. En skøn have I har fået jer..Dejlige billeder ;-)

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en besked, så kan jeg se du har været her...