tirsdag den 7. juni 2011

Hils på vores nye familiemedlem


Øverste billede er vores nye familiemedlem.
Han sad ude på vores gårdsplads til morgen, da børnene og jeg skulle til og cykle af sted.
Han sad nærmest og kiggede på os, så jeg havde på fornemmelsen at han ikke var en vild haremis, jeg kunne faktisk komme tæt på ham, ca. ½ meter.
Da jeg kom hjem, efter at have afleveret, skulle jeg lige om i haven og se om han stadig var der, men nej :( Da jeg kom om på gårdspladsen, sad han lige inden for porten til vores lade, jeg er sikker på han ventede på mig :)
Jeg satte mig godt til rette med  en kop kaffe og ventede. Strejfe, som jeg hurtigt kom til at kalde ham, hoppede frem og tilbage og kom også tæt på mig. På et tidspunkt  hoppede han ind i vores lade. Så tam som han var, tænkte jeg at det var bedre, hvis Fam. Rasmussen kunne passe på ham, end han blev taget af et eller andet dyr, så jeg startede lige så stille indfangningen af Strejfe, meget stille og roligt, sad faktisk en hel time, helt stille og bare kiggede, i håb om at Strejfe ville kommer så tæt på så jeg kunne gribe ham.... meeeeeeen, ej så nemt er det ikke :o) Til sidst opgav jeg, sørgede dog for at alle døre var lukket, og selvfølgelig noget lækkert frisk grønt til ham, så han ikke sultede.

Efter en time gik jeg over i stalden igen, fandt Strejfe godt gemt inde i en krog, og der sad han godt... vi sad lidt og kiggede på hinanden, indtil jeg kom i tanke om Bølle ;o) Altså vores kæledyreskanin, jeg hentede ham og satte ham, så han kunne se Strejfe og omvendt. Bølle er ikke den store opdager, han går ikke mere end 1 meter væk, det gjorde han heller ikke i dag. Strejfe fik dog færden af et eller andet og kom ud på den anden side af nogle af ALLE de ting, der står i sådan en lade. Jeg fik sat Bølle i nærheden, og så gik det stærkt med at få færden af hinanden ;o) Jeg må nu nok konstatere at Bølle ikke er en han...... HAN er nok nærmere end HUN, i al fald at dømme ud fra deres "leg"

Efter deres legen, var Strejfe lidt skrøbelig og træt, så jeg kunne faktisk tage ham op lige så let, det er kvindelist, jeg ved det godt, men det virkede jo ;o)
Nu sidder Strejfe i Bølles bur og hygger sig, kan se ned på sin... kæreste som sidder i en papkasse, tror ikke der er nogle af dem der har energi til mere "leg" i dag :o)

Jeg er rigtig spændt på at se, hvad ungerne siger, når de kommer hjem - bliver nødt til at hente dem tidligt, så de kan få hilst på deres nye familiemedlem.

Jeg er sikker på at jeg har gjort en god gerning, det vælger jeg altså at tro på :o) Han skal bo hos os, det har skæbnen bestemt, og vi skal nok love at passe på ham :)

Dagens lille solstrålehistorie fra mig til dig

PS: jeg er MEGET!!!! spændt på at se om denne familieforøgelse, bliver til endnu mere i løbet af en måneds tid..... jeg vil tro der kommer en opfølgning, hvis det viser sig ;o)

7 kommentarer:

  1. Nåhhh...sikke en sød historie...:o)

    SvarSlet
  2. ha ha ha ja det var en sød historie. Det bliver da spændende om der kommer noget ud af legen :D

    SvarSlet
  3. Åhhhh-åhhhhhh... Jeg elsker kaniner!! Sikke en dejlig historie!!!

    SvarSlet
  4. Fin historie!!!
    *smile*
    ...takker så mye for din sjarmerende kommentar hos meg!
    Slik fant jeg veien inn til deg også!

    Klem Ida Susanne
    (sukkertøy for øyet)

    SvarSlet
  5. hvor sødt og rigtig god gerning :)
    KH Micha

    SvarSlet
  6. Tillykke med jeres nye familiemedlem:) Jeg er sikker på, den bliver glad for at bo hjemme hos dig og din familie:)

    SvarSlet
  7. Sikke en sød kanin. Tillykke med ham/hende.

    Håber ikke en anden familie savner kaninen.

    Kram Marlene

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en besked, så kan jeg se du har været her...