torsdag den 5. maj 2011

Opskrifter med Rygeost

Her i familien er, de fleste af os, meget vilde med rygeost-salater. Jeg syntes ikke I skal snydes for at have muligheden for, at prøve et par af vores opskrifter :o)

Her til aften stod den på portionsanrettet salat


Rygeostdressing:
1 bægre rygeost
Hytteost (hvor meget er efter smag og behag)
evt. Creme fraice (også efter smag og behag)
ca. 1 dl. revet og hakket peberrod
Salt
Peber og en lille smule sukker.

Start med at lægge en bund af lidt god/sprød salat
Læg lidt blandet salat (dem man kan købe i bakker - minisalat tror jeg det hedder) oven på
Rygeost-dressingen
Blancherede asparges
og til sidst ristet bacontern på toppen / man kan også bruge parmaskine ristet eller rå

Det smager af sød sommer og sol ;o)



Vores rygeost-salat:
1 bægre rygeost
ca. 1 dl. mayonaise (efter smag og behag)
ca. 1 dl. creme fraice efter smag og behag)
1 bundt radiser skåret i skiver
frisk purløg
Salt
Peber

Pyntes evt. med lidt purløg

Fantastisk til sommer-brunch eller bare på et stykke nybagt brød....... UHMMMMMM

Rigtig god appetit

3 kommentarer:

  1. Takker for dine søde komentar de varmer bare så meget.Jeg må da lige have sendt bud i Rema må da have et sådan tæppe.Håber de har dem inu,hvor dejlig at høre du tænkte på mig :-)Kram Else

    SvarSlet
  2. mums si'r jeg bare....
    opskrifter er straks kopieret til senere brug
    ælllsker rygeost
    kram♥

    SvarSlet
  3. Jeg er også vild med rygeost salat. Min er nu anderledes end din, men det første den må jeg prøve.

    Jeg blander til min rygeostsalat: næsten lige meget rygeost og græsk yoghurt, dertil salt, fint skåret radisse og masser af purløg.

    Det smager virkelig af sol og sommer det har du helt ret i.

    Kram Marlene

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en besked, så kan jeg se du har været her...