mandag den 17. januar 2011

Rødkålssalat på den fede måde

Jeg har fundet en rigtig lækker opskrift på rødkålssalat i Suveræne Succeser - den har fået en lille tvist, så den nu passer til Demselv's smagsløg :o)
Salaten passer rigtig godt til vintermad og er samtidig en fryd for øjet, med alle de flotte farver.


Har du lyst til at prøve vores version af opskriften så kommer den her:

½ rødkål snittet i smalle strimler
3-4 æbler skåret i små tern
3-4 appelsiner skrællet og skåret i tern (jeg bruger blodappelsin)
Grønne druer efter smag og behag - kan evt. deles

Salaten kan evt. varieres med bladselleri, tørret figner m.m.

Dressing: Hældes over salaten og vendes 
saften af en appelsin
2 spsk. flydende honning
ca. 4 tsk. æbleeddike
salt og peber (friskkværnet)

Salaten kan med fordel stilles på køl i et par timer, det giver en rigtig god smag

Inden servering, drysser jeg hakkede mandler, brunet på panden i 5 min. over salaten, og så er der serveret.
Velbekomme :o)

3 kommentarer:

  1. Mmmm den ser virkelig god ud! - Tak for at dele opskriften.
    Den vil jeg da helt sikkert prøve....

    SvarSlet
  2. Hey skønne Jill!
    Tusind tak for dine fantastiske beskeder! Håber at det går fremad med helbredet hos jer - her går det heldigvis bedre med det fysiske, så der forhåbentlig bliver mere plads til at tage mig af det psykiske!
    Hvor ser din rødkålssalat bare god ud! Den må vist prøves en dag, selv om jeg nok desværre bliver ene om at spise den, eftersom min mand har en stiltiende aftale med dyrene om ikke at spise deres mad! :-S
    Håber at du får en vidunderlig krea-tirsdag (er altså lidt misundelig!!)! Og hils din søde mor!
    Kh. Jane

    SvarSlet
  3. Hej Søde Jill..

    Det er SÅ skønt, når jeg ser du har skrevet til mig - jeg bliver SÅ glad hver gang, skal du lige vide!:0)
    Din Demselv-rødkålssalat ser rigtig lækker ud, den skal jeg da prøve herhjemme hos os!
    Dig og poderne må hygge jer, når i skal på indkøb - køb en flot blomst til dig selv, en som du kan gå og nyde hele weekeden!
    Stort weekendkram fra Mette

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en besked, så kan jeg se du har været her...