tirsdag den 30. november 2010

Så fik langt om længe gang i julesyslerne

Vi har haft travlt med at gøre klar til julefrokost her i huset, så der har hverken været tid til julesysler eller opdatering af blok!!!!
Nu er vi klar igen, og I skal selvfølgelig have en opdatering :o)

I går kom vi laaangt om længe i gang med at få produceret julehyggesager. Årets projekt er hjerter, designet af Clara, og flettede hjerter i alle mulige farver filt. Jeg kan mærke, at jeg i år ikke er til alt det røde, der må gerne være lidt farver på, så vi har travlt!!!
Hjerterne hænger her på dette smukke billede som pryder hele væggen i vores køkken. Det er en julegave fra børnene, de fik lidt hjælp af bedstemor og bedstefar. Vi elsker dette billede, og det er her i december pyntet med lyskæde.... og nu julehjerter.

Og så fik vi pyntet vores lille juletræ - Det er også fast tradition. Træet står i stuen på 1. salen. Det er børnenes træ og det bliver hver dag pyntet, med dagens julepynts-produktion fra skole og børnehave.
Det er børnene der bestemmer, hvordan træets skal pyntes, her er der ikke plads til voksnes indblanding.


Jeg skal videre med alle vores projekter, mit bord oser af miljø der er filt, hæklesager, stof til farvestrålende hjerter, perler og meget mere, så det er bare med at komme i gang :o)

Rigtig dejlig dag til alle jer derude - at dømme efter den smukke solopgang der lige nu pryder mit vindue, så bliver det en rigtig god dag.

1 kommentar:

  1. God ide med et børnetræ - er det ægte ? Det er jo helt vildt tæt.

    Jeg har lige et indslag om julens farver i dag og kan se, at vi i år ikke er enige på det punkt :)

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en besked, så kan jeg se du har været her...