onsdag den 6. oktober 2010

Store Syltedag

I går tirsdag stod programmet på store syltedag. 
Hver tirsdag mødes jeg med min mor, det er VORES dag og vi skiftes til at bestemme, hvilke projekter vi skal have gang i, det kan være alt lige fra loppemarkeder, håndarbejde, inspirationsture, med andre ord ren råhygge.


Chilier fra egen avl: 
Tapas Chili, Jalapenos, Cayenne og lidt flere som vi ikke kan huske, hvad hedder :o)

 
Opskriften på Alfreds Pickles fra den helt fantastiske bog: Køkkendagbogen - kender du den ikke så kan vi godt anbefale den, en rigtig hyggelig bog med mange gode opskrifter, der følger årstidernes ingredienser.

Her er så dagens produktion: Basilikum olie, syltede Jalapenos og Alfreds Pickles
Nu er der kun at væbne sig med lidt tålmodighed, så tingene lige kan få lov til at trække, men tro mig så skal der også prøvesmages.... det kunne godt blive et nyt Tirsdags-projekt :o)



Kære mor - tak for endnu en dejlig dag

3 kommentarer:

  1. Til verdens allerbedste datter

    Det er mig der takker, det er ikke alle der får mulighed for at hygge sig med sin datter hver tirsdag, og være sammen om at lave alle de ting vi elsker.

    Mange knus fra mor

    SvarSlet
  2. Velkommen tilbage!
    Dejligt at høre at du har fået lysten til at blogge igen!
    Alt det bedste til dig :)

    SvarSlet
  3. Sådan en aftale burde alle døtre have med deres mødre... eller fædre.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en besked, så kan jeg se du har været her...