fredag den 8. oktober 2010

DIY - Ungernes yndlingsboller

Er der noget ungerne her i huset nyder, så er det når mor tager sig sammen og bager de der boller med honning og chokolade, de kører ned i en jævn strøm og så giver de god energi til lektielæsningen :o)

Her er opskriften:

100 g margarine
5 dl. mælk
50 g gær
3/4 dl. honning
1 tsk salt
100 g hakket hasselnødder (kan sagtens undlades eller erstattes af andre nødder)
150 g hakket, mørk chokolade
350 g sigtemel
ca. 500 g hvedemel

1 æg til pensling
perlesukker til at drysse på 

Hæve 40 min. formes til boller ca. 20 stk. og stilles til efterhævning 30 min.
Bages ved 200 grader på midterste rille i ca. 25 min.

Rigtig god fornøjelse :o)

1 kommentar:

  1. :-) Nu er det vist mig der skal takke dig for inspirationen! Hvor ser de boller bare lækre ud! De må bestemt prøves!
    Ha' en lækker weekend!
    Kh. Jane

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en besked, så kan jeg se du har været her...